Bezoekers bepalen mee: enquête-actie moet toekomst Winkelcentrum Damwoude vormgeven

Geplaatst op 17 november 2025
Bezoekers bepalen mee: enquête-actie moet toekomst Winkelcentrum Damwoude vormgeven

Winkelcentrum Damwoude roept bezoekers deze week op om mee te denken over de toekomst van het centrum. Met een kleurrijke enquête-actie wordt onderzocht hoe mensen de sfeer, voorzieningen, beleving, betrokkenheid en het winkelaanbod ervaren. Daarnaast wordt bezoekers expliciet gevraagd naar ideeën voor een mogelijke nieuwe naam van het winkelcentrum.

De enquêtekaartjes liggen klaar bij alle winkeliers en bij de speciale marktkraam in het hart van het winkelcentrum. Deze marktkraam staat de hele week opgesteld en vormt het centrale punt van de actie. Hier kunnen bezoekers hun ingevulde kaartjes direct inleveren. Posters door het hele winkelcentrum roepen het publiek op om mee te doen.

De actie is onderdeel van een groter ontwikkeltraject. In opdracht van de promotiecommissie gaat marketingbureau Geen Saus uit Dokkum aan de slag met het toekomstbestendig maken van het merk Winkelcentrum Damwoude. Het ophalen van eerlijke feedback bij bezoekers vormt de eerste stap.

Volgens Durk de Boer, supermarktmanager van Albert Heijn en lid van de promotiecommissie, is die feedback essentieel: “Het winkelcentrum wordt de komende tijd stap voor stap veranderd. We willen mensen daarin meenemen, zodat ze zich ook echt betrokken voelen. Hun mening doet ertoe, vandaar deze enquête.”

Ook Anouk Jilderda, mede-eigenaar van Jilderda’s Bloemen én lid van de promotiecommissie, benadrukt het belang van input uit het dorp en de regio: “We hebben een mooi aanbod, maar het geheel kan zeker wel een opfrisser gebruiken. Bezoekers mogen nadenken over een nieuwe naam, maar ook aangeven wat ze missen. We willen onze oudere doelgroep behouden, maar zeker ook meer jongeren trekken.”

De resultaten van de enquête worden na afloop gebruikt om het winkelcentrum te verbeteren, te verfrissen en klaar te maken voor de toekomst.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@ondernemendnetwerknoordoost.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: