De Jong Kantoormeubilair: ‘Wij zijn probleemoplossers’   

Geplaatst op 25 april 2022
De Jong Kantoormeubilair: ‘Wij zijn probleemoplossers’   


Kantoorinrichting, kerkinrichting, ergonomische (thuis)werkplekken: De Jong Kantoormeubilair in Dokkum levert het allemaal, in heel Nederland en zelfs daarbuiten. Zowel nieuw als gebruikt en refurbished meubilair.

Johannes de Jong vierde onlangs twee jubilea: dat van zijn 25-jarig ondernemerschap én het feit dat het bedrijf nu 20 jaar aan de Bocksmeulen in Dokkum gevestigd is. Samen met commercieel medewerker Jan Wouter Veenstra, sinds twee jaar werkzaam bij de professionele totaalinrichter in kantoormeubilair, vertelt hij over nieuwe trends en ontwikkelingen. Want die zijn er: online zichtbaarheid is tegenwoordig erg belangrijk, veel nieuwe klanten komen via de website op het spoor van de Dokkumer onderneming.

Revolutie in werken
Vanwege de coronacrisis was er een tijdlang een enorme vraag naar thuiswerkplekken.“Vooral vanaf de tweede lockdown dachten veel mensen: ik ga niet wéér aan de keukentafel zitten te werken. Veel particulieren waren op zoek naar een goede werkplek, maar niet te duur. Dan kom je al gauw in gebruikt of refurbished (opgeknapt) meubilair: daar was ontzettend veel vraag naar.”
De Jong en Veenstra merken nu dat er vooral animo is voor ergonomische werkplekken – bijvoorbeeld zit- en sta-meubels – maar ook units waarin een werkplek gemaakt is. “Een room-in-room bijvoorbeeld: een aparte ruimte die je in een kantoortuin kunt neerzetten, waardoor werknemers rustig kunnen werken. Er is echt een revolutie gaande: het hybride werken heeft door corona een vlucht genomen en dat verdwijnt ook niet meer. We zien dat kantoren anders worden ingericht: de één werkt op kantoor, de ander thuis en weer een ander heeft een Teams-overleg en wil niet gestoord worden. Daar kunnen wij alles voor leveren: wij zijn echte probleemoplossers.”

Via de site
Van Alkmaar tot Steenwijk en van de Eemshaven tot zelfs Parijs: via de website komen allerlei klanten bij De Jong terecht. “Het eerste contact is vaak via internet: het is belangrijk om goed gevonden te kunnen worden. Vervolgens is het aan ons om ons werk goed te doen en een relatie op te bouwen. Als de klant tevreden is, komt hij weer. Dat is voor ons de bevestiging dat we het goed doen.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@ondernemendnetwerknoordoost.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: