Actieve ondernemers, kersvers magazine en nieuwe website ‘Samen versterken en promoten we Burgum’

Geplaatst op 10 juli 2023
Actieve ondernemers, kersvers magazine en nieuwe website ‘Samen versterken en promoten we Burgum’

‘Burgum heeft meer’ is al jarenlang de slogan van het hoofddorp van Tytsjerksteradiel. Het bijbehorende magazine is net voor de zevende keer uitgebracht en is zoals altijd goed ontvangen door ondernemers, inwoners en bezoekers van het levendige dorp. Om Burgum nog beter te promoten besloot Stichting Burgum Magazine ook een website op te richten waar álles over het dorp te vinden is: burgum.nl. Tijd voor een gesprek met initiatiefnemers Aline Sprokkereef, Mirjam Kooi en Miriam Meijer.

Deze drie ondernemers van Aline Fashion, Juwelier Kooi en Expert Meijer Burgum worden wel de ‘communicatiemotor’ van het Burgumer centrum genoemd. Ze hebben een groot hart voor het dorp en delen die passie en betrokkenheid met vele andere ondernemers. “Burgum is niet voor niets de zesde winkelkern van Friesland. Daar doen we met z’n allen veel voor”, aldus Aline, Mirjam en Miriam.

Unieke winkelbeleving

Ze vertellen: “Burgum ligt heel centraal in de regio en heeft een gezellig centrum waar alles gemakkelijk bereikbaar is, bovendien is er voldoende en gratis parkeergelegenheid. Er zijn veel winkelketens vertegenwoordigd in het dorp, maar ook veel shops die je nergens anders hebt. Dat maakt shoppen in Burgum een unieke beleving.” Naar het magazine ‘Burgum heeft meer’ wordt door ondernemers en inwoners altijd gretig uitgekeken. “Elk jaar lichten we een aantal ondernemers uit in het magazine. Ditmaal ook twaalf jonge ondernemers!”

Samenwerken en versterken

Ondanks al deze goede berichten is het nodig Burgum steeds te blijven promoten en bij inwoners, bezoekers en toeristen op de kaart te zetten.“We kunnen zeker niet achterover leunen. Het is belangrijk het levendige dorp dat we hebben, te behouden en te blijven ontwikkelen. We doen ons best om Burgum booming te houden. Dat doen we niet alleen, maar samen met de ondernemersvereniging HIMBO en de activiteitencommissie BAK, waar wij onderdeel van zijn. We werken waar dat kan samen met de gemeente, Dorpsbelangen en Burgum2040. Zo versterken we elkaar in het toekomstbestendig maken van ons dorp.”

Zichtbaarheid voor merk Burgum

Het drietal benadrukt dat, ook al zijn zij de initiatiefnemers, Burgum.nl van en voor iedereen is. “Overal waar we komen moedigen we ondernemers en organisaties aan hun nieuwtjes en activiteiten door te geven voor de website. Zo kunnen mensen die Burgum googelen, meteen zien wat hier te doen is. En dat is veel: Burgumers zijn hele actieve mensen. Daardoor is hier echt voor elk wat wils te zien en te doen. Het landschap om ons heen, alle recreatiemogelijkheden in de omgeving, het gemak van de Centrale As: we liggen ongelooflijk mooi centraal en mogen best beter benadrukken wat je hier allemaal kunt beleven.”

Met het lanceren van de website is ook het logo van Burgum.nl gerestyled. Voor alle centrumactiviteiten wordt dit logo gebruikt, waardoor het beeld van Burgum naar buiten toe beter zichtbaar en herkenbaar is. Door erop te sturen dat alles dat georganiseerd wordt hoort bij het merk Burgum en daarin ook eenheid te creëren, hoopt het stichtingsbestuur meer zichtbaarheid en herkenbaarheid tot stand te brengen. “We zagen al bij de eerste marathon op natuurijs die Burgum dit jaar mocht organiseren, dat enorm veel mensen op burgum.nl zochten naar de juiste informatie. Die stond er natuurlijk op! We hebben de hulp en steun van iedereen nodig om van het magazine, de website én de promotie van Burgum een blijvend succes te maken.”

Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuws@ondernemendnetwerknoordoost.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: